Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 22 oktober 2011

Lusekofte,

mariusgenser eller helt sonika norsktröja. Kärt barn har många namn. Jag vet inte hur många norsktröjor jag har stickat i mina dagar. Det är säkert mer än 25 st... och det är länge sedan jag stickade överhuvudtaget. Drops mönster har varit flitigt använda hos mig. Nu har det gamla setesdalmönstret kommit i ny tappning, i inredning. I en av mina norska heminredningstidningar fick jag syn på en kudde/pute stickad i det gamla mönstret. Lusten har funnits länge, att börja sticka igen, så idag har jag köpt yllegarn. Bara att köra igång.

Även andra plagg finns att köpa färdig från Norge hos Ugly. Men det är dyyyyyrt!
Här hittar du historien om mönstret.
Mera historia och Marius finns här.

Mariuskudde /pute


Tunika med mariusmönster

Från Ugly Children Clothing


One Piece har också mönstret

Sist men inte minst...även en snowboard med mariusmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar